Intressant, då är vi lite i samma situation - jag håller på att införskaffa en Nvidia Shield (ev en ipad mini) och funderar på FPV med.
Har kollat en del på Zeiss Cinemizer (rejält dyra jag vet) men tydligen riktigt, riktigt bra också!
Även Glyph verkar intressanta, eftersom deras användningsområde sträcker sig långt utanför FPV också (film, spel, ta med på resor osv)
Dock har jag redan beställt ett par Homido H2 -goggles, som man placerar mobilen i, mest för att testa.. tydligen skall de vara användarvänliga även för de med glasögon eftersom de är justerbara på så många sätt, såg en recension på youtube där de förordade denna modell just pga användarvänligheten (gav 600kr från dustin tror jag det var, eller om det var hos inet)
Är det egentligen någon skillnad om jag skaffar Nvidia Shield eller Ipad Mini med en hdmi-adapter?
Har hört vissa säga att de har problem med senaste android 7.0 (nougat) och att Litchi-appen kraschar stup i ett nämligen..
dock har jag testladdat ned den till min mobil som kör senaste android, och där har den då inte kraschat ännu..
Jag beställde igårmorse en DJI Mavic pro, har tidigare flugit med en Phantom 3s, så jag tror det blir ett rejält uppsving både i prestande och komfort