Flyger som vanligt och skiter fullständigt i deras jävla lagar !!! Tycker det är roligare att flyga när det är förbjudet

Gjorde 2 korta testrundor idag med P4/Nvidian. Väder var soligt men bara runt 3 plus. Vinden cirka 7 meter. Först en sväng manuellt om knappt 8 minuter. Sedan en Waypoint mission med 5 punkter som varade i drygt 6 minuter. Märkte inget konstigt och loggarna på Healthy Drones såg bra ut. Ville ta det lite lugnt första testen med tanke på att Nvian med 7.0 nougat krånglat för en del. Har inte provat HDMI ännu eftersom jag inte har några glasögon att plugga in. Har inte provat med DJI GO 4 men tror inte jag tänker göra det just nu. Verkar vara mycket strul med den och Litchi duger gott åt mig än så länge. Mvh HelgoHar du hunnit testa Nvidian?![]()
Har själv lagt ned tanken på goggles, iaf inte att uppgradera mina enklare Homido H2 (600 kronors)
Kommer köra K1 och Litchi rakt av, tror det kommer fungera riktigt bra!![]()
Hade jag bott närmare så hade ja ställt upp. Lycka till!Kul att folk fortsätter flyga! Jag tänkte också skita i det, men kanske inte flyga över områden med mycket människor. Sen är det ju bara att plocka av gimbal'n om någon kommer fram och frågar.
Tänkte kolla om det finns någon vänlig själ i Stockholmsområdet som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med ett flygtest? Jag har ju som jag skrev tidigare en crashad gimbal, men tror att Ph 3:an i övrigt inte ska vara påverkad. Men när jag testflög utan gimbal härom dagen så betedde sig den underligt och hade problem att landa. Är det något ni vet vad det kan vara?
Det jag skulle behöva hjälp med är att låna en gimbal och sätta på för att se om den fortfarande beter sig konstigt. Vet att det kanske är mycket begärt, men fråga skadar ju aldrig!
Ja idag har det varit fint flyg väder. Knäppte en fin på solnedgången över VbgFint flygväder idag och passade på att ta en sväng runt en av mossarna hemmavid. Kvaliteten när man laddar upp till YouTube blir inte den bästa men inget att göra åt så vitt jag begriper. Min P4 och Litchi gjorde grovjobbet och all gick utan krångel.
Flyger sällan över 50 meter ovan mark så tror inte man behöver be flygledaren om lov så länge man håller sig undan NFZ runt själva flygplatsen och in och ut flygningsvägarna. Träden hemmavid är max runt 30 meter och att flygplan/helikopter skulle flyga 20 meter ovan dessa verkar inte rimligt. Mvh Helgo
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.