Sweden

Har helt missat denna sektionen. Snurrar själv runt i Göteborgsområdet.

@JB_7-8 får tacka dig för en riktigt fin site och din hjälpsamhet, utnyttjar och testar den flitigt!
Vet du för övrigt om flytexdatan från ultimate flight har stöd för temperatur eller är det en begränsning i hårdvaran?
 
Vad kul att du gillar den Andy.

Den enda temperatur datan som finns i Ultimate Flight är från batteriet men de värdena är långt ifrån samma som omgivningen. Flytrex har en egen temperatur sensor i sin hårdvara.
 
Som jag förmodade, såg bara batterytemp i csv:n i dashware dessutom. Men den datan är ju inte så intressant.
Ja funktionerna och designen på sidan överstiger vida mina gamla html kunskaper, keep up the good work!
 
Karlskoga, Värmland/Örebro här.

Har en Phantom 3 Pro som jag under en vecka loggat runt 3 timmar flygtid på. Har bara flugit här i området, men har en hel drös planer på vad jag ska filma och flyga över. =)
 
Skulle just höra om det fanns några svenska Phantom 3 här, minst 1 då :) Blir mer och mer sugen på att sälja min p2v+ till förmån för en p3p för varje dag som går..
 
Karlskoga, Värmland/Örebro här.

Har en Phantom 3 Pro som jag under en vecka loggat runt 3 timmar flygtid på. Har bara flugit här i området, men har en hel drös planer på vad jag ska filma och flyga över. =)
Nästgårds ju! Kanske skulle kunna vara kul och flyga tillsammans nån gång! Kristinehamn är jag från
 
Jag har aldrig flugit en 2v+, men jag rekommenderar 3'an skarpt. Den lyder minsta vink, och 720p strömmen till appen är flawless, även på stora avstånd. ;)
 
Fick min P3A i veckan. Efter att ha testat inomhus och varit nära en ofrivillig frisering dagen efter att jag hämtat ut den var jag ute för första gången igår. Hur kul som helst, och rätt otroligt hur bra videofeeden i realtid till telefonen funkar.
 
Ett tips för att inte ställa till det är att kolla den här innan ni väljer plats att flyga på:
http://daim.lfv.se/echarts/dronechart/

Har varit ett antal incidenter där Bromma flygplats fått stänga. Verkar dock vara ok att flyga om man håller sig till tider när tornet är stängt (inga flyg då)
 
Jag skickade ett mail till LFV angående att jag tyckte att zonerna var löjligt stora. Jag fick det här svaret:

De områden som anges är helt ordinära kontrollzoner till respektive flygplats. Kontrollzonen är närmast att betrakta som ett ”skyddsområde” för flygplatsen och flygsäkerheten, den är inte konstruerad med tanke på RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems).
När det gäller regelverket så är det Transportstyrelsen som står för det, inte LFV, (Luftfartsverket).
Transportstyrelsen redogör för det generella regelverket, förhoppningsvis kan du hitta informationen du söker där. http://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Luftfartyg-och-luftvardighet/Obemannade-luftfartyg-UAS/


Det kom ut en app i veckan där man kan sätta ut lämpliga platser för flygning.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_movement.geolocation.template.v1_1.drone_zones
 
Ser förövrigt att ingen än har länkat svenska drönarkartan, så här är den:
http://daim.lfv.se/echarts/dronechart/

Det är luftfartsverket som satt ut CTR på en karta bara som visar var man inte ska flyga. Men det går ju rätt bra att flyga om man håller sig borta från flygplatsen och inte går upp särskilt högt.

Än så länge har vi det rätt avslappnat med regler i Sverige om man jämför med många andra länder. Men det lär ju ta **** rätt snabbt om folk fortsätter att flyga vid flygplatser osv.. Även om jag tycker att de överreagerar rätt mycket.
 
Yes , va kul att man hitta denna tråden :),

Jag brukar åka inne i stan på lördagar efter 17 då tornet Bromma flyg är stängt. Då är de fritt fram för oss :), tog några bilder ifrån Kristineberg mot Essingeleden + sjön.

Skulle vara kul och hänga med någon några från Stockholm :)

// Stockholm
 

Attachments

  • 1439243804036.jpg
    1439243804036.jpg
    59.1 KB · Views: 432
  • 1439243815477.jpg
    1439243815477.jpg
    94.3 KB · Views: 447
  • Like
Reactions: JB_7-8
Tjena ...Har en fråga ..måste man ha internetuppkoppling på mobilen/surfplattan när man använder Dji-appen för gps ?
Uffe
 

Recent Posts

Members online

Forum statistics

Threads
143,094
Messages
1,467,590
Members
104,977
Latest member
wkflysaphan4