NL - The Netherlands, Holland/Nederland

Twee spiksplinternieuwe piloten in Heemskerk. Phantom 3A en Phantom 3 4K. De eerste Litchi vlucht is gemaakt!
 
Vraag: Welk Nederlands forum gebruiken jullie?
Er is niet echt een Nederlandstalig DJI/Phantom forum. Ja, je hebt DJI Forum Nederland, maar daar zijn vrij weinig actieve leden. Ook de beheerder aldaar is niet meer actief, waardoor er geen enkele vorm van moderatie is.:(

Ik was aan het overwegen om zelf een forum op te zetten, maar ik heb geen idee of daar wel behoefte aan is.
 
Laat mij weten wanneer je de plannen doet, ik ben geïnteresseerd.
 
P3S Amsterdam!

Voor iedereen in en rond Amsterdam wie een keer wilt meeten of samen wilt vliegen ...
Meld me ... ben altijd in voor vliegen !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phantomic
P3S Amsterdam!

Voor iedereen in en rond Amsterdam wie een keer wilt meeten of samen wilt vliegen ...
Meld me ... ben altijd in voor vliegen !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Oh leuk, nog iemand die bij de Gaasperplas vliegt. ;)
We moeten inderdaad een keer afspreken om samen te vliegen als het mooi weer is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Een P3A (met de camera van een professional erop) en een P3S zonder camera. Overigens ziet de Tafelbergheide er ook wel als een leuke plek uit om eens te vliegen. :)
OK mooie uitrusting ja ik ben ook aan het overwegen om misschien een 4k camera onder de standard te plaatsen of misschien deze verkopen en een P3a te halen. Ja de tafelbergheide is zeker een mooie plek om te vliegen ik wil as. zaterdag er weer heen tenminste als het mooi weer is want de laatste keer dat ik ging was het bewolkt ondanks dat toch nog mooie beelden kunnen vastleggen.
 
OK mooie uitrusting ja ik ben ook aan het overwegen om misschien een 4k camera onder de standard te plaatsen of misschien deze verkopen en een P3a te halen. Ja de tafelbergheide is zeker een mooie plek om te vliegen ik wil as. zaterdag er weer heen tenminste als het mooi weer is want de laatste keer dat ik ging was het bewolkt ondanks dat toch nog mooie beelden kunnen vastleggen.
Ik vraag mij af of het plaatsen van een 4K camera op de P3S wel mogelijk is? De P3A heeft door de lightbridge wel een beter bereik, maar je kan ook het zendvermogen van de Standard wat opvoeren.

Zoals gebruikelijk is de weervoorspelling voor weekend minder goed, maar we zullen zien.
 
Ik vraag mij af of het plaatsen van een 4K camera op de P3S wel mogelijk is? De P3A heeft door de lightbridge wel een beter bereik, maar je kan ook het zendvermogen van de Standard wat opvoeren.

Zoals gebruikelijk is de weervoorspelling voor weekend minder goed, maar we zullen zien.
Ja zat de hele tijd te zoeken naar die optie het zou kunnen maar te ingewikkeld zou moeten klooien met de firmware van de phantom 4k heel gedoe ik hou hem op 2,7k prima. ik ga na dit weekend de p3s RMA sturen naar DJI Barendrecht heb alles al binnen want ik word gek van dat als die buiten bereik raakt de RTH een time out vertoont. en dat als ik hem upgrade naar 1.6 maar 50 meter bereik heb dus hopelijk gaan ze het fixen of een andere opsturen geen idee... dus alleen deze week ga ik nog wat vliegen en dan ben ik even 2 a 3 weken zonder drone .

Trouwens op welke firmware zit je met die P3S? problemen met bereik enzo ?
 
Ja zat de hele tijd te zoeken naar die optie het zou kunnen maar te ingewikkeld zou moeten klooien met de firmware van de phantom 4k heel gedoe ik hou hem op 2,7k prima. ik ga na dit weekend de p3s RMA sturen naar DJI Barendrecht heb alles al binnen want ik word gek van dat als die buiten bereik raakt de RTH een time out vertoont. en dat als ik hem upgrade naar 1.6 maar 50 meter bereik heb dus hopelijk gaan ze het fixen of een andere opsturen geen idee... dus alleen deze week ga ik nog wat vliegen en dan ben ik even 2 a 3 weken zonder drone .

Trouwens op welke firmware zit je met die P3S? problemen met bereik enzo ?
Ik lees wel vaker over dat probleem van bijna geen bereik, ik vraag mij af wat de oorzaak daarvan is.o_O

Mijn Standard zit nog op 1.0.17. Omdat hij nooit een camera heeft gehad heb ik hem nooit kunnen updaten (geen SD slot). Over het bereik heb ik niets te klagen, ik kan vliegen tot ik hem niet meer zie (paar honderd meter schat ik) en dan is er nog praktisch volledige ontvangst.

Ik hoop in ieder geval dat ze jouw probleem snel kunnen oplossen.
 
Is dat niet een beetje saai, zo'n drone zonder camera? Voor mij is de camera toch wel het belangrijkste, tenzij je alleen maar hard heen en weer wil vliegen :)
 
Is dat niet een beetje saai, zo'n drone zonder camera? Voor mij is de camera toch wel het belangrijkste, tenzij je alleen maar hard heen en weer wil vliegen :)
Ja, daar heb je gelijk in. Ik had een advanced gekocht voor luchtfotografie, maar merkte toen dat ik het vliegen zelf ook erg leuk vond en begon steeds vaker vlak langs de grond te vliegen en risico's te nemen.

Aangezien de gimbal/camera nogal fragiel en duur is, kocht ik een standard zonder camera voor weinig om daar mijn vliegbehoefte mee te voldoen en ik kan gewoon de batterijen en props van de advanced gebruiken.

Dus heel nuttig is het allemaal niet, maar wel leuk. :)
 
OK ik wil upgraden maar moet mijn standard wel eerst verkopen 1 p3s 14 dagen oud bon aanwezig 1.5 firmware getest 120 hoogte 500+ meter ver (zie pics en screeshot). 2 extra accus vraagprijs 850 Eur.
 

Attachments

  • 14086440_10154507032354920_8856015639767162976_o.jpg
    14086440_10154507032354920_8856015639767162976_o.jpg
    567.7 KB · Views: 430
  • 033207cs8zksegcfqtgwqd.png
    033207cs8zksegcfqtgwqd.png
    213.4 KB · Views: 427
  • DJI_0023.JPG
    DJI_0023.JPG
    1.7 MB · Views: 399
Last edited:

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
143,066
Messages
1,467,356
Members
104,934
Latest member
jody.paugh@fullerandsons.