Denmark

Joined
Jul 14, 2013
Messages
33
Reaction score
0
Age
54
Location
Hedensted, Denmark
This post is for Danish phantompilots, so sorry for writing in Danish, hope its ok;

---

Hej alle

Synes det kunne være interessant at sætte navn på danske phantom piloter, måske nogle af os endda bor i nærheden af hinanden..

Selv har jeg en phantom med følgende setup
- upgrade board
- immersion 600mw tx
- immersion duo reciever
- 8" FPV skærm
- kamerastativ
- zenmuse
- gopro hero3 black
- Garmin GTU 10 gps

Driver hjemmesiden www.vildmedgolf.dk og har planer om at filme en masse golfbaner primært :) Er i færd med at lave ansøgning til trafikstyrelsen, og forsikringen er på plads, så håber at kunne have alt det officielle på plads inden årsskiftet :)

Claus
 
Hej Claus...

Jeg flyver en stock phantom med et GoPro på..

Mest for sjov, filmer lidt traktortræk m.m.

Kommer fra 6870 Ølgod 40 km nord for Esbjerg, hvor er du fra??

Har dog planer om at opgradere til en f550 for bedre at kunne løfte mit nex5 kamera..

Søg på "høsten 2013 hejbøl" på youtube for at se en af mine videoer

Mvh Lars


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hey Claus,

God idé. Der er nok mange piloter. :)

Jeg er også ved at ansøge trafikstyrelsen. Men det er ikke småting der skal være styr på. Heldigvis kan man sige, så det ikke er alle og enhver der mere eller mindre engageret og seriøst filmer over det hele. Jeg frygter lidt at det bliver sværere og sværere at få lov desværre.

Hvilket forsikrings selskab bruger du?

Jeg har en normal RC Heli, 450'er. Og så har jeg Phantom'en.

Mit setup:
Futaba RS6800 tx
Futaba TFG8 rx
CF Props
Storm FPV mount
Fatshark Dominator FPV Googles
Alexmos Gimbal
GoPro Hero 3 Black
Og custom landingsstel, skåret af reservedelsstænger til haleroret på en 450 heli.

Som FPV monitor bruger jeg p.t. en ældre laptop via Fatshark brillerne. Men ville helst ha en 7" skærm på rx.

Er du bange for flyaways siden du bruger en GTU 10? ;)

Vh Niklas
 
Hej Claus og jer andre

Det kunne være spændende med en oversigt over nogle af de danske PP'er

Flyver bl.a. med:
DJI 330
GoPro Black
Zenmuse

Jeg venter på pakker fra østen:
7"monitor med indbygget acu og 5.8 modtager,
200 mV sender,
holder til monitor,
krympeflex,
stik,
velcro.
pris: under 900 kr.

Jan
 
Godt initiativ at kaste lys over danske Phantom piloter, så vi kan udveksle erfaringer og evt mødes, hvor det er praktisk muligt.

Jeg flyver ved Odense og er i fuld gang med at øve mig på at blive bedre til at styre Phantom'en. Købte den midt på sommeren og har siden udstyret den med GoPro og Zenmuse Gimbal. Jeg er kommet helskinnet gennem fly-away og diverse crash og føler jeg har nogenlunde bedre styr på manureringen.

Er endnu ikke nået til FPV, men venter også på leveringen fra østen med ImmersionRC og en skærm, samt iOSD.

Claus jeg er meget nysgerrig på om du får en tilladelse til at flyve med Phantom fra Trafikstyrelsen og hvad der egentlig skal til får at få sådan en. Vil gerne bruge Phantom kommercielt til andet end at filme øde marker.

Mvh Steen
 
Hej alle,

Har været ude og bruge en dag på at optage med phantomen på en golfbane, og der er masser af gode klip. Venter lige nu på en ny mac jeg har bestilt så jeg kan klippe det sammen, glæder jer til at vise resultatet.

Har i øvrigt solgt min phantom og købt en f550' er i stedet som jeg er i færd med at sætte op. Har fløjet et par meget lave prøveture, men vejret har været lidt dumt de dage jeg har haft tid til det ;-)

Skifter for at få bedre sikkerhed med 6 propeller og mere plads til udvidelser (iosd og btu). Har bestilt lidt forskellige batterier til at teste med, og skal have købt nogle andre propeller. Kommer det op at køre som håbet udvider jeg med en ground station så jeg kan flyve med waypoints :)
 
Hejsa – Alle 4

Claus du gør mig helt grøn :mrgreen: i nakken. En ny mac (Air, Pro eller iMac ?) og en f550.
IOSD = Højde, hastighed, m.m. vist på skærm eller i briller.
BTU = Hvad skal den bruges til ?
Flyve med waypoints ? Kan man så programmere en overflyvning med et par håndfulde WP'er.

Jeg har sendt en Add friend til
Claus - Hedensted
Lars - Ølgod
Niklas - ?
Sten – Odense
Jan - Harlev J

VH
Jan ;)
 
Vangsbaek said:
Hejsa – Alle 4

Claus du gør mig helt grøn :mrgreen: i nakken. En ny mac (Air, Pro eller iMac ?) og en f550.
IOSD = Højde, hastighed, m.m. vist på skærm eller i briller.
BTU = Hvad skal den bruges til ?
Flyve med waypoints ? Kan man så programmere en overflyvning med et par håndfulde WP'er.

Jeg har sendt en Add friend til
Claus - Hedensted
Lars - Ølgod
Niklas - ?
Sten – Odense
Jan - Harlev J

VH
Jan ;)

Imac :)
Har en 8" skærm til fpv, brød mig ikke om brillerne.
Btu er for at du kan ændre indstillinger i naza assistent trådløst fra din ipad.
Ja naza kan tage 16 waypoints, så der kan forudprogrammeres en rute..

Claus
 
Hej alle i "Denmark"!

Hyggeligt med et dansk afsnit her midt i al det engelske :D
Jeg er nybegynder mht quatrocopters, men har dog lidt erfaring fra en AR.Drone jeg købte for et års tid siden.

Jeg er i San Francisco med arbejde i denne uge. Inden jeg tog her over fandt jeg en butik i San Jose
(centuryheli.com) hvor de har Phantom.

Så nu er der indkøbt følgende:
Dji Phantom v1.2.1 + mini iOSD + PMU V2 + BTU
GoPro Hero 3 Black

Og fra østen:
Boscam RX/TX 5.8Ghz + Clover-antenner
9" LCD
Tarot T-2D Gimbal + Gyro

Glæder mig til at komme i gang med stumperne når jeg er tilbage....

Bedste hilsner,
Steffen (Husum/Brønshøj)
 
Så er F550' eren samlet, og retractable gear monteret - mangler lige nu kun at montere min gimbal, har bestilt en Arris CM3000 3 vejs da F550 ' eren godt kan bære den (tror er lige i den tunge ende for Phantom).

har en spritny og ubrugt Zenmuse H3-2D gimbal liggende (den nye model) hvis nogen skulle være interesseret - 3250,- kr. med kvitt fra DK forhandler.
 
2.700Ah S3 fra EU?

Så modtog jeg min Tarot T2D i går fra banggood.com som pt. har den til 152$ - ankom endda uden afgifter(!)
Den er nu monteret og ser ud til at fungere som forventet med pitch control og det hele, dog uden udendørstest endnu. Så nej Claus, jeg er ikke køber til din H3-2D for tiden ;)
I aften kommer så turen til PMU+iOSD+BTU der skal i kroppen med skohorn.

Spørgsmål: Ved i hvor jeg kan få fat i et ordenligt 2.700Ah S3 i EU? Kunne godt bruge lidt ekstratid i luften....

Mvh Steffen
 
Hej med jer

Kan se at det er en lidt gammel tråd - er der stadig liv ? :)
 
hejsa ShelbyPoker er fra kbh og har haft min p3 siden februar 2016 ,også uden crashes
 
Øv - det var jo et stykke vej væk

Hvordan er det at flyve i København ? Det er jo ulovligt, men gør man det alligevel ?

Eller smutter du uden for byen ?

Jeg har ikke nået at flyve så meget endnu - og har kun haft én mystisk oplevelse. I forgårs fløj jeg lidt rundt derhjemme og på et tidspunkt da den var ca. 170 meter oppe, så skrev min HTC som jeg bruger som skærm, at jeg kunne "tryk her for at oprette forbindelse" ;-)

...lidt skræmmende at ha' dronen hængende deroppe og skærmen mister forbindelsen :) Men heldigvis, så virkede remoten stadigvæk, så jeg kunne bare styre den ned uden problemer, men jeg skal da lige ha' fundet ud af hvorfor det skete
 
jeg bor ikke i centrum men på vest egnen så det er bare lige at bruge 5 min så er jeg ude ved marker og andet væk fra alt offenligt :) ,og her er der mange steder at flyve ,har også oplevet en gang det med at min tlf mistede forbindelsen ,men hoppede så på igen ,prøvede at opdaterer til den nye og nu virker det fint ,har heller ikke selv fløjet så meget endnu ,men satser da på lidt bedre vejr snart så man kan komme ud og flyve og optage lidt ,har kun haft min i ca 50-70 meters højde indtil vidre
 
Jeg tror også at det er klogt at gå stille frem - i forgårs var først gang jeg havde min oppe over 100 meter og det var på en eller anden måde, lidt skræmmende :) Jeg stod også og tænkte på at flyve hen over en sportsplads som ligger 200 meter fra os, men så modig var jeg alligevel ikke :)
 
ok ,ja har ikke været over 100 m endnu men mon ikke det kommer snart :) og jeg vil også gerne bare flyve derud af meeen som du selv siger lidt skræmmende når den kommer langt væk fra en :openmouth::openmouth: så tror jeg tager det stille og roligt indtil vidre :) men når nok de 100 meter inden så længe det er jo nogle flotte billeder og videoer fra den højde :)
 

Members online

No members online now.

Forum statistics

Threads
143,066
Messages
1,467,354
Members
104,933
Latest member
mactechnic