Belgium

Joined
Mar 31, 2014
Messages
5
Reaction score
0
Location
Belgium
Vlamingen met een Phantom?
Het zou leuk zijn om ervaringen uit te wisselen!
 
Ik ben al half jaartje gelukkige bezitter van een Phantom 1.
Ben woonachtig in Mechelen.

Ondertussen al wat vliegervaring omgedaan, en hem ook al omgebouwd naar Graupner-ontvanger.
En nu heb ik net de F550 ARF-kit besteld, dewelke ik ga uitrusten met een PixHaxwk

Grtz

Patrick
 
Hier ook vlaams! :) Bedrijfje begonnen die luchtvideo dmv een Phantom 2 en GoPro 3 werkt.
 
Hi
Ik wil de Phantom Vision+ gaan kopen, maar lees net dat Belgische regelgeving de toestellen onder 1KG als speelgoed zit en laat de Phantom nou net iets zwaarder zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik ben ook Vlaming en vlieg met een Vision plus. Ik ben van de regio Vilvoorde. Misschien moeten we eens allen samenkomen om te gaan vliegen?
 
Hallo,
Ik ben van Antwerpen en heb sinds een maand de vision plus, geweldig ding vind ik persoonlijk, ben overgestapt van parrot AR drone 2 en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
 
Hier regio Gent! :D

TheGabeMan said:
Hi
Ik wil de Phantom Vision+ gaan kopen, maar lees net dat Belgische regelgeving de toestellen onder 1KG als speelgoed zit en laat de Phantom nou net iets zwaarder zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Geen last van. Politie al aan m'n deur gehad, maar op een positieve manier. Er is (nog) geen echte regelgeving rond, wat het moeilijk maakt om eventuele klachten te behandelen. Het enige wat wel kan ingeroepen worden is de wet op de privacy. Maar zolang je boven openbare wegen/domeinen blijft hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

Ik heb wel een verzekering genomen just in case :D Daarin staat letterlijk, niet in dezelfde woorden: zolang er geen regelgeving is rond UAV's maken we er geen probleem van dat een vlucht is uitgevoerd zonder vergunning. Van zodra er wel een wet is, moet die gerespecteerd worden.

Het zou een beetje stom zijn: Parasailers hoeven ook geen aanvraag in te dienen om de lucht in te gaan, terwijl die vaak hoger gaan dan ik met m'n drone.
 
Hey Neoflux,

wat voor een verzekering heb je precies genomen, en waar ?
Is ze ook geldig in het buitenland (denk hierbij vooral aan Duitsland)

grtz

Patrick
 
DaveMoi said:
Langs geweest bij Aerobertics? ;)

Nope, aangekocht bij V-Nix, de deal met 2de batterij aan helft van de prijs en gratis prop guards kon ik niet weerstaan :p
 
Ik heb de mijne bij Aerobertics gekocht. Ook met de aanbieding van de tweede batterij aan 50%. De aanbieding komt van DJI zelf. Aangezien je van de regio Brugge komt dacht ik dat je die misschien daar gekocht had ;)
 
hallo iedereen
ik ben ook van plan een DJI Phantom Vision PLUS aan te kopen.
ik heb totaal nog geen vlieg ervaring.
ik woon in Antwerpen.
Weet er iemand waar ik dit eventueel kan aankopen + extra batterij erbij.
Ik heb al eens gezien bij v-nix.nl en bij minicopters.nl(hier kan je testvliegen).
Moet ik soms nog iets speciaals bij dit pakket bijnemen.(bv.Prop Guards)
Weet er iemand of er ook een NL handleiding is van de DJI Phantom Vision PLUS.

Alvast bedankt
Groetjes Dirk
 
adelaar said:
Hier ook vlaams! :) Bedrijfje begonnen die luchtvideo dmv een Phantom 2 en GoPro 3 werkt.

Ben zelf geen Belg, maar commercieel vliegen met een "drone" is absoluut een no go in Belgie!

Professioneel gebruik

Vluchten met onbemande luchtvaartuigen voor professionele doeleinden vallen niet onder de Circulaire GDF-01 en kunnen tot op vandaag nog niet toegelaten worden in het Belgische luchtruim.
(bron: http://www.drone-kopen.be/wetgeving/wet ... es-belgie/ )

Heb vlieg vrienden in Belgie die dit mij ook eens melden!
 
dipesh said:
hallo iedereen
ik ben ook van plan een DJI Phantom Vision PLUS aan te kopen.
ik heb totaal nog geen vlieg ervaring.
ik woon in Antwerpen.
Weet er iemand waar ik dit eventueel kan aankopen + extra batterij erbij.
Ik heb al eens gezien bij v-nix.nl en bij minicopters.nl(hier kan je testvliegen).
Moet ik soms nog iets speciaals bij dit pakket bijnemen.(bv.Prop Guards)
Weet er iemand of er ook een NL handleiding is van de DJI Phantom Vision PLUS.

Alvast bedankt
Groetjes Dirk

Welkom op het forum!

Ikzelf heb mijn Vision+ bij V-Nix aangeschaft, en moet zeggen dat die prop guards die ze er bij geven toch wel al een aantal keer van pas kwamen :p, zeker als beginner. Ook de extra batterij is een must, want anders is het snel gedaan met de fun.
Van DJI uit is er denk ik geen nederlandstalige handleiding, maar V-Nix geeft er wel een korte starters handleiding bij in NL.

groetjes,
Sander
 
Heb zonet een complete crash gehad, iemand in gent die zin heeft om mee te kijken wat de damage assessment is? en al dan niet nodig om compleet nieuwe te kopen? :( sad day
 
Hoi,

Ik van Diepenbeek en heb me deze week een 2dehands vision plus v3 gekocht. Ik hoop niet dat ik in het zak ben gezet want hij lijkt me niet echt ver te gaan.
Ik probeer vandaag wat meer testen te doen om exacte waarden te geven maar naar mijn gevoel kom ik max. 120m hoog en max. 160m ver. Of moet ik hiermee tevreden zijn? Ik zie soms Posts van 900m hoog ed.
 

Members online

Forum statistics

Threads
143,066
Messages
1,467,354
Members
104,933
Latest member
mactechnic